¡Bonita Angelique! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Ed Tensen - WaarBenJij.nu ¡Bonita Angelique! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Ed Tensen - WaarBenJij.nu

¡Bonita Angelique!

Door: edtensen

Blijf op de hoogte en volg Ed

10 November 2011 | Ecuador, Cuenca

Na 2 weken Galapagos is het wel weer eens tijd voor een update voor het thuisfront! Bij aankomst op de Galapagos ging alles voorspoedig en de tripjes(boottochten) naar de andere eilanden vliegen om oren. Ik had besloten om eerst maar eens rustig te gaan ´shoppen´ voordat ik een toer wilde gaan boeken. Eerst een hotel en dan even de stad verkennen. Hotel was geen probleem,die was zo gevonden.
De zoektocht naar een geschikte boot en een mooie route was een stuk minder eenvoudig. Er was zoveel keus en de prijzen lagen zo erg uiteen date r werkelijk geen touw aan vast te knopen was. Totdat ik Angelique toevallig tegen het lijf liep. Zij kon mij wel verder helpen. Angelique komt oorspronkelijk uit Nederland, maar is nu al een aantal jaar werkzaam op de Galapagos. Het klikte eigenlijk meteen. Ze komt uit 1974, wel iets ouder als ik, maar dat maakt eigenlijk niet uit. In 2004 heeft ze nog enige correcties gehad waardoor er van de ouderdom weinig tot niets meer te merken valt.
De eerste nacht ging er ruig aantoe en ik moest er erg aan wennen, maar de rest van de nachten ging het allemaal een stuk beter en voelden we elkaar beter aan. Het had denk ik zo moeten zijn! Helaas heb ik nu geen contact meer met haar, ze moest daar blijven en ik wilde graag weer door. Het afscheid was kort maar krachtig.
De reis die uiteindelijk geboekt is was een trip van 8 dagen waarbij iedere dag een ander eiland wordt bezocht om meerdere plaatsen. De globale indeling is: s´Nachts varen, s´ochtends ontbijt, snorkelen, wandeling,lunch, andere plaats op het eiland snorkelen en wandelen en daarna avond eten.
Al met al was het goed voor elkaar op de boot en ben ook zeer blij dat ik Angelique heb leren kennen. Elke dag was weer een nieuw avontuur en zoveel moois. De natuur is echt onbeschrijvelijk mooi, zowel boven als onderwater. De foto´s (zijn ze niet allemaal) spreken denk ik voorzich, het was echt een onwijs mooie ervaring. Ja, het was een mooie trip met Angelique (naam van de boot).
Na deze 8 daagse boottrip had ik al een groot deel van de Galapagos gezien dus heb geprobeerd om mijn vliegticket om te boeken. Dit is ´helaas´ niet gelukt, waardoor ik nog een weekje ben gebleven op de Galapagos, wat overigens geen straf is. Een aantal keer naar het strand en nog een ander eiland bezocht het ging allemaal voorspoedig. Nu ben ik onderweg naar het zuiden. Op dit moment zit ik Cuenca . Ik denk dat ik over een weekje (of 2)in Peru zit om te kijken wat daar allemaal te beleven valt.
Iedereen krijgt de groetjes terug van (de wel bekende) Jan van Gent, die kwam ik daar ook een aantal keren tegen. Iedereen bedankt voor de leuke reacties e.d.

Buenas noches y nos vemos la próxima vez!

  • 11 November 2011 - 05:47

    Thomas:

    Haha geniaal verhaal! 'De eerste nacht ging er ruig aan toe' haha.. Have fun amigo! X

  • 11 November 2011 - 05:48

    Erwin Dol:

    Fijn dat je je seksuele ervaringen met een boot zo graag met ons wilt delen! De foto's zijn inderdaad erg gaaf! Veel plezier maar weer! Groetjes Erwin

  • 11 November 2011 - 06:10

    Leonie:

    Wat gaaf Edje! Ik vind het super leuk om je verhalen te lezen. Wat maak je weer mooie avonturen mee! Je foto's lukken ook goed! Geniet lieve broer!!
    Liefs van je zusje!

  • 11 November 2011 - 06:53

    Kim:

    Ed! Leuk verhaal haha! Ik trapte erin ;)

    Genietse! Xje Kim

  • 11 November 2011 - 07:32

    Spijker:

    Mogge Ed,

    Geniaal verteld :p ik wilde al allemaal vragen gaan stellen over angelique en ik dacht niet aan een boot :p klinkt allemaal fantastisch, veel plezier weer! X

  • 11 November 2011 - 07:44

    Mam:

    Heey Edwin,skobbejak van me. Ik kreeg rode oortjes je reisverslag al lezend. Denkend... dat zet je toch niet in je verslag! Je begrijpt het al... ik moest heel hard lachen toen ik het eindelijk doorhad. Leuk gedaan hoor!
    Geniet er nog maar lekker van en tot Skyps.

    liefs

    mam

  • 11 November 2011 - 07:45

    Mam:

    Oh ja... wat een prachtige foto's heb je gemaakt!

    mam

  • 11 November 2011 - 07:47

    Erwin Ten Hoope:

    Edje!!Ziet er allemaal erg goed uit, ouwe vogelspotter;).. Leuk verhaal ook! En angelique, tjah daar zijn er wel meer van hoor, dus niet getreurd:P.. veel plezier weer, en tot het volgende verhaal!!x

  • 11 November 2011 - 09:27

    Willem:

    Wat een verhaal weer joh! Jij moet schrijver worden malle! Maar ziet er allemaal mooi uit Ed, ben jaloers! Moet daar ook zeker een keer kijken, ben ook wel benieuwd naar Angelique!!

  • 11 November 2011 - 09:33

    Sharon:

    Hey Ed!

    Wat een leuk verslag en wat leuk dat je even een link op fb had gezet, ik vroeg me laatst al af of je het naar je zin zou hebben, maar dat antwoord heb ik nu hoor! Ziet er goed uit, zitten wij hier in de kou! Geniet er nog even van!

    Groetjes

  • 11 November 2011 - 12:32

    Pedro:

    Edje, leuk verslag, je had me tuk.
    Geniet ervan!!!


  • 11 November 2011 - 18:44

    Sabine:

    Leuke verhalen, Ed! :-)
    Mooie foto's!
    Veel plezier daar!!!

  • 11 November 2011 - 19:43

    HarLin:

    Ben benieuwd naar het staartje, was mijn eerste rea na de wilde nacht.
    Voor ik bij het staartje was dacht ik: dat duurt wel erg lang.
    Dan zit je weer in het verhaal en voor je het weet zit je in de staart van het verhaal.

    Mooi stukkie, foto's en blijf genieten.

    Uiltjes hoef je niet mee te nemen, die komen volgende maand binnen vliegen vanuit Peru.
    Gr Pa

  • 12 November 2011 - 07:08

    Riet Ruiter-Hauwert:

    Wat een geweldige ervaring Ed !!
    Ik volg je verhalen en foto's.

  • 12 November 2011 - 09:12

    Dave:

    Maat, ik val in herhaling denk ik, maar ook mij had je tuk! Je vermaakt je prima zie ik, doet me deugd! Vanavond weer even drie punten binnen tikken, we missen je goals in de laatste minuut;)

  • 12 November 2011 - 17:14

    Maria :

    Hoi Edwin, ...je weet goed hoe je iemand in het (b)ootje moet nemen...grapjas.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij deze week wel begon af te vragen hoe het met je zou gaan, na 2 weken geen bericht, ik werd al bijna ongerust.
    Blijf vooral genieten én foto's maken!
    Liefs Maria X


  • 13 November 2011 - 12:53

    Iris:

    Ik zat net te denken: was hij dronken toen hij dit schreef? haha.. Veel plezier!x

  • 15 November 2011 - 14:59

    Anoeska:

    Hihi, leuk verhaal Ed!
    X

  • 15 November 2011 - 18:55

    Rob En Joan:

    Hey maatje!
    Blij om te horen dat je erg aan het genieten bent.
    We zijn benieuwd naar je volgend verrassende verhaal! Gelukkig dat je niet 37 dezelfde foto's erop heb gezet! veel plezier! Liefs Rob en Joan

  • 18 November 2011 - 15:26

    Eva:

    Edje! Het klinkt allemaal erg goed bij je! Leuk om te lezen:) xx

  • 23 November 2011 - 22:05

    Annet:

    Ed,
    je vermaakt je goed lees en zie ik en
    wat een prachtige foto's
    geniet maar lekker
    groeten, ook van Hans,
    Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ed

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 28540

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2013 - 18 Februari 2014

Onderwijsproject in Cambodja!

19 Oktober 2011 - 29 Februari 2012

Backpacken Zuid-Amerika

Landen bezocht: