Machu Pichu, Canyon - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ed Tensen - WaarBenJij.nu Machu Pichu, Canyon - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ed Tensen - WaarBenJij.nu

Machu Pichu, Canyon

Door: edtensen

Blijf op de hoogte en volg Ed

11 December 2011 | Peru, Arequipa

¡Hola Todos!

Na 5 dagen Lima, 5 dagen Cusco (2 dagen Agua Calientes),5 dagen Arequipa en heel wat wijzigen van de plannen is het weer eens tijd om een verhaaltje te plaatsen die ervoor zorgt dat iedereen weer op de hoogte geraakt van de belevenissen die @home1313 meemaakt in een ander continent. Allereerst is Lima echt niet zo´n beroerde stad als iedereen zegt. Naar mijn mening is het een moderne en nette stad waar veel te zien en te beleven valt. Het is schoon, veilig en 24 uur/ dag ´open´. Je moet gewoon niet naar de verkeerde gebieden gaan.
Na de avonturen in Hauraz ben ik samen met Pleuni in een nachtbus gestapt en de reis naar Lima (9 uur) voortgezet. Na het vinden van een hostal, de buurt verkend en van het weer genoten! Het blijft toch leuk om te zien dat kerst hier ook gevierd wordt, maar dan rond de 25 graden! In Lima verschillende en leuke dingen gedaan, ruines bezocht, bios, uitgaan etc. Het is echt de moeite waard om heen te gaan (als je toch in de buurt bent).
In eerste instantie zou ik met de bus nog verder langs de kust reizen om daar nog wat dingen te gaan doen met mensen die ik ontmoet had in Hauraz. Na flinke discussies met de bovenkamer toch maar besloten om naar Cusco te vliegen (80 min.) i.p.v. de bus te nemen (1320 min.) (verschil $30,-). Dit betekend dat ik aan de kust een aantal plaatsen oversla, maar ik weet nu ik dit aan het schrijven ben bijna zeker dat ik hier toch weer naar toe ga. Misschien niet naar Peru of iets dergelijks, maar het is gewoon zo speciaal of uniek, geef het een naam, dat het echt een mooie ervaring is die ik iedereen kan aanraden!
In Cusco een leuk hostal gevonden (Eu 6,- / nacht met ontbijt). Cusco is een oude koloniale stad met veel historie en de transferhub naar Machu Pichu. Na een korte wandeling door de stad besloten om mijn fotos te backuppen. Dit backuppen nam niet erg veel tijd in beslag. De camera die ik mee had was niet meer, ergens gestolen zonder er last van hebben gehad. Altijd beter dan beroofd worden met een mes o.i.d. Aangifte gedaan bij de politie, duurde uiteraard ook te lang, maar goed het politieraport is binnen voor de verzekering.
Een nieuwe camera gekocht, samen met Stijn uit NL, die ook beroofd was. Hij had echter al een nieuwe camera dus ik kon advies vragen waar ik het beste een nieuwe kon kopen. Uiteindelijk heb ik het op een ´markt´ gekocht waar de cameras de helft van de prijs zijn ivm de normale winkels.

Er is onwijs te vertellen over de belevenissen, maar ik probeer het kort en bondig te houden. In het hostal nog 2 andere meiden ontmoet (USA en Oostentijk). Met hun ben ik naar de Machu Pichu gegaan. Was een mooie tocht richting de oude Inka stad. Echt super indrukwekkend om te zien hoe zo n stad gebouwd is. Ook de bekende berg Machu Pichu is beklommen. Een klim van ongeveer 3-4 uur, maar wel de moeite waard. Ik denk dat de fotos voorzich spreken.
Na terugkomst nog een mooie kerk bezocht en in Cusco nog een typisch diner gegeten. Het diner bestond uit cavia. Ik moet zeggen dat ik er tegenop zag om te eten, maar uiteindelijk was het best lekker. Goed klaargemaakt denk ik.
In de avond een nachtbus gepakt richting Arequipa. Hier ben ik nu ongeveer 5 dagen. Hier redelijk rustig aan gedaan en wat dingen bezocht. Een canyon bezocht en condors gezocht, helaas weinig condors gezien en al helemaal geen knappe foto van kunnen maken, maar de omgeving en de condors zijn wel indrukwekkend.
Binnenkort de grens over naar Bolivia voor de volgende stap in de reis!

Nou tot de volgende keer maar weer!

Liefs

P.S. Iedereen alvast fijne feestdagen en een goed nieuwjaar toegewenst, het is misschien wat vroeg, maar ik weet niet zeker of ik voor die tijd nog wat kan / ga schrijven!




  • 11 December 2011 - 15:20

    Leonie:

    Hey Cavia-eter!
    Wat klinkt dat lekker zeg, haha! Wat een avonturen weer. Fijn om je weer even gesproken te hebben! En wat een gave foto's zeg! Ik krijg er kriebels van als ik het zie! Ik wil ook op reis!! Veel plezier in Bolivia!!
    Spreek je snel weer, lieve broer!

    Liefs van je zusje

  • 11 December 2011 - 17:58

    HarLin:

    Hè Edwin, mooi om weer wat van je te lezen.
    14 dagen terug ging het nog een keer door me heen of je wel je foto's op 1 of andere manier zou back-uppen ergens op het net.
    Je weet nooit of er genoeg op je kaart kan.
    Maar je laten bestelen is toch weer wat anders.
    Hier zijn inmiddels uilen aangekomen vanuit Lima, meegenomen door de scheidsrechter..
    Ze hebben een goede vlucht gehad, Heb 1 van de Peruaan-se vrouwen evenlaten kijken in je foto album.
    Ze kon zien dat je er erg geniet.
    Maar bij het zien van die foto waar al dat fruit op lag begon ze helemaal te glimmen en kreeg zin om er een hap in te zetten, bij wijze van spreken.
    Ik zeg: hier heb je dat fruit toch ook?
    Het antwoord laat zich raden: Het is daar gewoon een stuk lekkerder.
    Die kromme vrouw op de voorgrond is geen tante van haar, die ziet er even gladder uit.

    Bij de foto dat je in de paskamer staat moest ze even goed kijken hoe dat in elkaar zat.
    Man je moest dat gezicht zien toen ze het door had, prachtig om te zien.
    Maw, hier zijn ook al Peruaan-se die lol om je hebben.

    Kan me voorstellen dat je even aan de cavia moest wennen om hem een koppie kleiner te eten.
    Vraag bij de volgende even of ze het huidje nog hebben.
    Kan je mooie vliegjes van binden. :)

    Goede bekomst van de kerstdagen, mocht je het voor de kerst nog lezen:
    Prettige (kerst)dagen daar, goede jaarwisseling en ga maar lekker verder met alles waar je van geniet.

    Heb even een foto gekopieerd om te kijken wat voor camera je nu hebt, maar de code is aardig versleuteld, is niet te achterhalen.
    Maar ziet er goed uit zover ik het kan beoordelen.
    Groetjes Pa en Knuff van Lin

  • 11 December 2011 - 18:32

    Ilse:

    Hee broer,

    Jeeeetje ik herken je bijna niet op de foto's.
    Blonder haar, andere coupe, bruine huid en dan eet je ook nog een cavia! :o :) Hihi.
    Fijn om zo af en toe wat te lezen van je.
    Ben blij voor je dat het erg lekker gaat met het reizen en dat je geniet.
    Minder van je camera maar ja das idd beter dan een mes oid.
    Wil je nog niet kwijt hoor broertje!
    Als ik je berichten lees en een bericht naar je stuur merk ik toch wel dat ik je mis hoor en de traantjes gaan ineens ook eruit.
    Lieve broer jij ook hele fijne dagen toegewenst met de kerst en zie graag snel weer een bericht van je.
    Kus van Martijn ;) en van mij ook uiteraard.
    Tot lees. xxx

  • 11 December 2011 - 19:49

    Erwin Dol:

    Goh, de verhalen van je familie zijn bijna uitgebreider dan de jouwe! Maar klinkt allemaal weer erg jaloersmakend. En die cavia vraagt erom om opgegeten te worden als je hem zo ziet... Ieder z'n smaak... Haha, geniet nog maar lekker de komende tijd! Gr Dolie

  • 11 December 2011 - 21:18

    Lennart Schouten:

    goed verhaal ed

  • 11 December 2011 - 21:49

    Mam :

    Heey lieve zoon van me.

    Ik ben er eens goed voor gaan zitten en heb net je verhaa gelezen en alle foto's nog eens een keertje bekeken.
    En wat denk je? Ik kreeg zowaar een brok in mijn keel en moest even een traantje wegpinken. Het verhaal van Ilse kwam me dus bekend voor. Gek hoor, je zo zien genieten en je niet even kunnen aanraken. Dan gaat de tijd dat je weg bent toch wel een beetje spelen. Maar goed, ooit komt er een tijd dat je hier weer in het koude kikkerlandje bent. Maar eerst nog even de Kerst en Nieujaar vieren. De boom is vandaag opgezet en het sfeertje komt er langzamerhand in. Ik spreek je vast nog wel even op Skype, dus de prettige feestdagen laat ik nog even achterwege. Geniet maar lekker en tot gauw, op wat voor manier dan ook,
    liefs mam en groetjes van Niek


  • 12 December 2011 - 08:35

    Iris:

    Mooie foto`s en lekker eten zo te zien :s Weer eens wat anders dan konijn met kerst ;) Veel plezier nog en een gelukkig nieuwjaar alvast!x

  • 12 December 2011 - 13:05

    Pieter:

    He Edje, zo te zien en lezen bevalt het prima daar! Wat tof allemaal zeg... Je eigen camera weer teruggekocht op de markt neem ik aan?

    Heel veel plezier nog maar weer koning!

  • 12 December 2011 - 16:19

    Anoeska:

    Cavia... weer eens wat anders...
    Jij ook fijne feestdagen Ed! Ik zal je missen 1ste kerstdag (en de moeder van Boy volgens mij ook;)
    Liefs Anoes

  • 12 December 2011 - 18:20

    Cindy Zwart:

    Hey Ed!

    Leuk hoor je verhaaltjes en foto's! Als je maar niet verdwaalt en bij de FARC terechtkomt :p Heel veel plezier, jij ook fijne feestdagen alvast. Ben benieuwd of je er daar ook nog een beetje van mee krijgt!

    Liefs Cindy

  • 13 December 2011 - 12:18

    Erwin Ten Hoope:

    Hee ed,
    het ziet er allemaal weer erg goed uit bij je. Leuk om te zien dat Dave ook even bij je langs is geweest;) Fijne feestdagen alvast man, en tot volgend jaar..

  • 14 December 2011 - 13:37

    Maria:

    Hoi Edwin,
    Geweldig wat je allemaal beleeft! Tja, die cavia lijkt mij ook ff schrikken als die je wordt voorgeschoteld, maar aan de foto te zien hadden ze hem (of haar) in elk geval met veel liefde en aandacht bereid (?!!).
    Kerst in korte broek, weer 'ns wat anders.. Geniet maar lekker verder. 2011 kan in elk geval al niet meer stuk voor jou. liefs Maria

    Ps, ik dacht ook effe Dave te spotten, maar nee, door die rode zonnebril wist ik genoeg...

  • 14 December 2011 - 19:17

    HarLin:

    @Erwin Dol: Goh, de verhalen van je familie zijn bijna uitgebreider dan de jouwe! Maar klinkt allemaal weer erg jaloersmakend.

    Erwin, bedankt namens de fam, maar ik heb liever de verhalen van Edwin. :)

    Mooi toestel zo te zien, lens is goed iig.
    Kan je nog kijken naar de kijkcijfers van je blog?
    Volgens mij moeten er vreemdelingen (voor jou) hier voorbij komen.
    Maar reageren (nog) niet.


  • 15 December 2011 - 16:20

    Esther:

    Hi Ed, leuk verhaal en mooie foto's! Ik heb nu al zin om er ook een keertje heen te gaan!..denk dat ik de Cavia dan acherwege laat ;)

    Heel veel plezier xxx

  • 17 December 2011 - 15:56

    Tinus:

    tjezus edje wat beleef jij daar ff een wereldtijd jongen.
    Deze reis met al z'n avonturen en smaken erop en eraan nemen ze jou nooit meer af.
    Bol.com of het kruidvat zal trouwens blij met je zijn, want jou fotoboek wordt straks zeker een cenimeter of 4 dik...haha.
    groetjes van je zwager....

    ps. ben je wel op tijd terug voor het kampioensfeest van az!!!!

  • 20 December 2011 - 12:45

    Sander V:

    Ha die Ed,

    Wat een avonturen allemaal man. Ook een hoop prachtige foto's, om jaloers op te worden. Een ding is wel duidelijk, jij heb een stuk beter weer als dat we hier hebben. Fijne dagen alvast man en succes verder met je reis.

    Groeten Sander

  • 21 December 2011 - 18:20

    Lisaa:

    Hee Edje!

    Wat een leuke reisverslagen zeg!
    Ik zie aan de foto's dat je vollop geniet, en veeeel zie!

    Geniet er lekker van!
    Ik hou je reisverslagen in de gaten :-)

    Xxx

  • 23 December 2011 - 18:55

    Jose Ruiter:

    Hoi Ed,

    Leuk om je verhalen te lezen! We gaan je missen kerstavond. Jij fijne feestdagen Ed en ga door met genieten! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ed

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 28543

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2013 - 18 Februari 2014

Onderwijsproject in Cambodja!

19 Oktober 2011 - 29 Februari 2012

Backpacken Zuid-Amerika

Landen bezocht: