Buenos Aires, Skydive and Uruguay! - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Ed Tensen - WaarBenJij.nu Buenos Aires, Skydive and Uruguay! - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Ed Tensen - WaarBenJij.nu

Buenos Aires, Skydive and Uruguay!

Door: edtensen

Blijf op de hoogte en volg Ed

13 Januari 2012 | Uruguay, Colonia del Sacramento

Lieve allemaal,

Nog een goed 2012 toegewenst. Het is wat aan de late kant, maar het is nog wel net zo goed gemeend als onder normale omstandigheden!

Nadat de kerst gezellig en goed gevierd was in Salta was het tijd om nog 3 dagen relaxed te doen. De kerst hebben we met ongeveer 70 andere mensen gevierd in het hostel met een goede BBQ, met uiteraard een goed stuk Argentijns vlees en heel wat drankjes. In Salta heb ik voor de rest niet heel veel ondernomen aangezien Bolivia in 10 dagen was doorkruisd was het even tijd om weinig tot niets te doen. De stad Salta doet niet veel onder dan andere steden in Zuid-Amerika er is alleen niet veel te doen.

Daarom had ik besloten dat oud & nieuw maar ergens anders gevierd moest worden. Cordoba zou de stad zijn waar dit moest gaan gebeuren. Na een goed hostel gevonden te hebben een busreis van 12 uur ondernomen. Aangekomen in het hostel ziet het er aardig uit, maar daar is dan ook alles meegezegd. Onderhand was het al 28 december dus er moest snel besloten worden wat te doen. Cordoba is niet zo'n verkeerde stad, maar het is misschien toch niet wat ik ervan verwacht had. Iemand anders die ik ontmoet had in Salta zit toevallig ook in dit hostel. Zij heeft echter al besloten om de dag erop naar Buenos Aires te gaan, dit was misschien net de bevestiging die ik nodig had om ook te gaan. Na een dag in het hostel te zijn geweest heb ik, voor zover ik het kon beoordelen, een goede keuze gemaakt door de dag erop verder te reizen naar BA. Wederom een nachtbus en een rit van 10 uur, maar het hostel was gewoon niet wat ik ervan verwacht had.
Buenos Aires, goede luchten of gunstige winden, ook wel Parijs van het zuiden genoemd staat bekend, net als de rest van Argentinië om zijn overheerlijke biefstuk en uiteraard de Tango. In Buenos Aires de 'party' hostel van de stad gevonden. Feesten doen ze hier 24 uur per dag dus een feest voor Oud en nieuw kan hier ook wel geregeld worden. Het blijkt geen verkeerde keuze om Cordoba te laten voor wat het is en Oud en nieuw in BA te vieren. Onwijs veel mensen en een groot feest in het vooruitzicht hebben mij doen besluiten dat ik een goede keuze heb gemaakt! Niet onwijs veel vuurwerk gezien, maar dat zie ik normaal ook niet NL, maar wel een super leuke avond gehad met lekkere alcoholische versnaperingen.

Na al het gefeest is het weer even tijd om een aantal dagen rustig aan te doen. Al hoewel dat in BA nogal lastig is aangezien de stad 24 per dag leeft en het hostel een aardig druk hostel is met mensen in en uit de gehele dag. Elke dag wordt er wel een feest georganiseerd in het hostel waar ik verblijf of een ander hostel 2 blokken verderop. Deze feestjes gaan door tot ongeveer 2 uur in de avond en dan wordt er vervolgens koers gezet naar een bar / discotheek in de stad waar je gerust tot een uur of 6 - 7 in de ochtend door kan gaan om te dansen en te feesten. De lichamelijke gesteldheid is redelijk zwaar beproefd alhoewel ik niet elke dag in staat was om deze zware beproeving te ondernemen.
Onderhand was Remo, die in het vorige verslag is geintroduceerd ook in BA aangekomen. In NL had ik al besloten dat ik sowieso wilde gaan skydiven in Zuid-Amerika. Na kort overleg zijn we deze uitdaging dan ook aangegaan. Het skydiven is geboekt inclusief foto´s en video! Deze zijn dan ook te bewonderen op het WWW. Het springen of eerder vallen uit een vliegtuig geeft een speciaal gevoel waarbij, als alles goed gaat, het een soort gevoel van vrijheid geeft. Tijdens mijn sprong ging het bijna helemaal goed, maar door een ´foutje´ belanden we ondersteboven wat normaal gesproken niet de bedoeling is. Gelukkig waren we weer optijd omgekeerd waardoor de sprong weer hervat kon worden! Al met al een super mooie en leuke ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is!

Na 6 dagen partyhostel besloten om een ander hostel te bezoeken om weer wat geld te ´sparen´ en weer een beetje tot rust te komen. Het tot rust komen lukt hier aardig, afgezien van de hitte die in de stad rond hangt. In het hostel ontmoet ik Vanessa die ik al eerder in Cusco heb ontmoet. Altijd leuk om weer een bekende te zien ;-) Temperaturen lopen op tot 39 graden waardoor het overdag bijna onmogelijk wordt om wat leuks in de buitenlucht te doen. Een avondje bios en een avondje tango show zijn dan ook een welkome afwisseling van de warme dagen. Na 2 weken BA toch maar besloten om naar de volgende bestemming te gaan. Colonia del Sacramento (Uruguay) is de gelukkig uit de vele keuzes die gemaakt kunnen worden.

Na een boottocht van 3 uur (inclusief een uur tijdsverschil) komen we met de ferry aan in Colonia del Sacramento. Deze stad staat in een schril contrast met het ´Europese´ Buenos Aires. Het stadje geeft een goede en relaxete indruk. Hier kan wederom een aantal dagen gespendeerd worden voordat er koers wordt gezet naar de volgende bestemming. De oude straatjes, de bomen, de auto´s het is allemaal zo gemoedelijk waardoor dit na dag 1 al een van mijn favoriete steden kan worden genoemd. De zonsondergang, zonder zon die was uit het zicht, was zo mooi. De lucht was oranje rood en met de bootjes en gebouwen op de achtergrond gaf dit een heel speciaal beeld wat helaas niet goed overkomt op de foto, maar je kan me geloven als ik zeg dat het zo was ;-). Morgen staat de bus rit naar Montevideo op het programma en vanaf daar maar verder kijken wat er voor de rest nog te doen is!

Nou dat was het wel weer voor nu!

Besos!

  • 13 Januari 2012 - 15:10

    Thomas:

    Gaaf man! Skydiven is vet he!! Vond het in NL al geweldig maar daar lijkt me helemaal gruwelijk! Geniet er nog van maatje x

  • 13 Januari 2012 - 15:15

    Erwin Dol:

    Ed!
    Het gaat je volgens mij goed af, al dat reizen. En dat schrijven ook trouwens! Leuk om weer wat van je avonturen mee te krijgen. Veel plezier nog!
    Erwin

  • 13 Januari 2012 - 16:10

    Leonie:

    Hoi lieve broer!
    Heb je al een leuke dame ontmoet om je tangokunsten mee te delen? Wat weer een mooi avontuur. En wat een gave skydive foto's!! Geniet nog van de 1,5 maand!
    Liefs je zusje

  • 13 Januari 2012 - 17:38

    Exi :

    Goed bezig Ed, geniet er van heel mooi
    om te zien wat je allemaal gezien en gedaan hebt, als je terug bent spreken we elkaar weer in het Spaans,
    groet Exi

  • 13 Januari 2012 - 20:52

    Steef & Jeroen:

    Heey Ed!
    Jij natuurlijk ook nog de beste wensen!
    Wat een leuk reisverslag weer!
    Zo te lezen en aan de foto's te zien vermaak je je nog steeds prima!
    Wat gaaf dat je een skydive hebt gedaan! Wat staat er verder nog op de planning? Wij zijn inmiddels in Nieuw-Zeeland, een erg mooi land.
    Veel plezier nog, geniet ervan!!
    Groetjes van ons.

  • 14 Januari 2012 - 11:30

    Christel:

    WOW Ed! Wordt helemaal jaloers als ik al die mooie verhalen lees, echt gaaf hoor!! Geniet lekker door! XxX

  • 14 Januari 2012 - 17:00

    Esther:

    Hi Ed! Mooi verhaal en foto's!
    En dat sky diven ziet er heel vet uit :) weet niet of ik dat ooit zou durven..

    En die foto van zonsondergang is goed gelukt toch, zeker ansichtkaart-waardig!

    Have fun xxx Esther

  • 14 Januari 2012 - 21:02

    HarLin:

    Zo, dit is wel even een ander verslag als de andere.
    Meer gebouwen en feestjes.
    Maar goed dat je met skydive een eigen gebit hebt.
    Je zal dat ding toch verliezen.
    Later zit je te vissen krijg je er zo'n gup aan met een gebit.

    Leonie heeft het over tangokunsten, is dat niet wat oudbollig? :? Tegenwoordig is het toch schuren?
    Of is het daar daar te warm voor? ;)

    Geniet er verder van, we zien uit naar een volgend verslag.gr pa en Lin

  • 21 Januari 2012 - 12:20

    Je Zwager:

    potdorie edje, wordt ik hier toch zowat jalours achter de pc in het troosteloze nl als ik die plaatjes van je zie.
    geniet er nog mooi ff een paar weken van kerel.
    groetjes tinus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Uruguay, Colonia del Sacramento

Ed

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 28520

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2013 - 18 Februari 2014

Onderwijsproject in Cambodja!

19 Oktober 2011 - 29 Februari 2012

Backpacken Zuid-Amerika

Landen bezocht: