Primera semana - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ed Tensen - WaarBenJij.nu Primera semana - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ed Tensen - WaarBenJij.nu

Primera semana

Door: edtensen

Blijf op de hoogte en volg Ed

26 Oktober 2011 | Ecuador, Quito

Na de korte introductie van de vorige keer volgt nu het tweede verhaal van mijn reis door Zuid-Amerika. De reis zelf schiet nog niet erg op. Op dit moment zit ik nog steeds in Quito, maar heb onderhand wel wat meer dingen gedaan in vergelijking met de vorige keer!

Op de 1e dag heb ik nog redelijk relaxed gedaan en een beetje door de buurt gewandeld. Met het zonnetje erbij is dat natuurlik nooit vervelend. Om niet direct met maagproblemen naar huis te moeten is er de 1e dag voor gekozen om bij het plaatselijke 3*** restaurant wat te gaan eten (Ja Rick ook hier zijn McD's ;-)). Aan het einde van de dag heb ik Pieternel en Koos ontmoet uit Nijmegen.

De 2e dag zijn we (samen met Pieternel en Koos) naar 'Mitad del Mundo' (Middle of the earth) geweest en lekker de toerist uit gehangen. Mitad del Mundo is een plaats waar de evenaar --> equator --> Equador door heen loopt. Er zijn echter 2 plaatsen waar ze het midden van de aarde bepaald hebben. 1 is een monument en de andere ' schijnt' het echt midden van de aarde te zijn. Hier werden een aantal proeven gedaan om te laten zien wat er aan de noord- en zuidkant van de evenaar gebeurt. Bijv. het wegspoelen van water, het balanceren van een ei op een spijker, het krachts verschil 3 meter vanaf de evenaar en op de evenaar.
Na deze enerverende ochtend was het tijd om de plaatselijke markt onveilig te maken en te zien hoe het er daar aan toe gaat. Altijd leuk om te zien die niet-toeristische markten.
Vervolgens was het maar eens tijd voor een heerlijk koud biertje waarbij het zonnetje zich van zijn beste kant liet zien. Een biertje hier is toch wel schrikbarend! Voor 0,6 liter betaal je toch al gauw $1,50. (Neem wel 2 flesjes mee voor Maria, dan heb ik mijn schuld ook weer afgelost ;-))

Quito staat redelijk bekend om zijn mooie oude centrum. Dit mocht dan ook niet onbezocht blijven nu we hier toch zijn. Op zaterdag ben ik naar het oude centrum geweest en heb lekker van de koloniale sferen geproefd. Geen onaardige stad met vriendelijke locals die een praatje komen maken (om het Spaans beter onder de knie te krijgen). Deze dag was het super lekker weer en het was dan ook geen straf om door de stad heen te banjeren en lekker van de omgeving te genieten.
Een van de wensen vanuit NL was dat ik graag naar de Cotopaxi wilde gaan. De Cotopaxi is een actieve vulkaan van 5897 meter hoog. Nu kan je hier op eigen houtje heen gaan, maar aangezien ik graag met de fiets weer naar beneden wilde gaan was het toch handiger om een tour te boeken.
Op zondag zijn we met een auto vol (7 mensen) om 7 uur richting de Cotopaxi gegaan. Tijdens deze tour waren Gerrit en Martine ook mee en jullie raden het al, die kwamen uit...... Bonaire. Ze hebben in Heerhugowaard gewoond en kennen dus uiteraard het altijd mooie Wervershoof. Ze kennnen ook een aantal mensen uit de buurt, maar die kon ik niet. Geeft niets, het was evengoed een gezellige dag! Met de auto zijn we tot op een hoogte van 4613 meter gereden en vanaf daar lekker downhill mountainbiken! Super gaaf! Ongeveer 20 km op de fiets gezeten maar vrijwel alles naar beneden is dit niet erg.

Eergisteren zijn er vliegtickets geboekt naar de Galapagos eilanden, morgen (27/10, Appie gefeliciteerd!, gaat de vlucht heen). De tour zelf ga ik proberen ter plekke te regelen, want dat schijnt goedkoper te zijn. Ik heb 2 weken de tijd om het te regelen, want dan vlieg ik weer terug, maar dan naar Guayaquil.

Om niet helemaal zonder kennis van het land weer weg te gaan was er gisteren een culturele dag. 2 musea bezocht, 1 samen met Jamie een aardige gast uit de UK en 1 museum bezocht met reptielen e.d.

P.S.

Gewoon even voor de goede orde, die weersvoorspellingen op waarbenjij.nu klopt geen hout van, maar dat geeft voor de rest niets ;)

Hasta la próxima!

• 26 Oktober 2011 - 12:40

Mam:

Heey Edwin, lekkere knul van me.
    Kun je nog mooie reisverslagen maken. In gedachten ben ik bij je hoor! Supergaaf hoor, naar de Galapagos eilanden. Lekker relaxed hoor, niets te moeten. Nou jochie, geniet ervan morgen en de komende dagen. Wij (Niek en ik) gaan zelf van donderdag tot en met zondag naar het Harzgebied in Duitsland. We hebben daar geen Spype, dus dat gaat 4 dagen niet lukken.
    Tot gauw en dikke kus. Mam

• 26 Oktober 2011 - 12:47

Christel:

Hola Chico!

Goed om te lezen dat je daar zo aan het genieten bent!
    En ook al klopt de weersvoorspelling op de site niet, hier zouden we er een moord voor doen :-)!!

Disfruta tu tiempo en las Islas Galapagos :-)! (hoop dat je deze zin nu wel snapt ;))

• 26 Oktober 2011 - 13:03

Ilse:

Hee lieve broer!

Wat zal jij een hoop hebben gezien en dat in de eerste week.
    Zo te lezen heb je het goed voor elkaar en nog lekker weer ook!
    Je mist hier trouwens niets hoor (ja misschien een klein beetje je zus ;))
    Ben trots op je dat je het toch allemaal maar ff doet!

Dikke kus Ilsz

• 26 Oktober 2011 - 13:06

Kyra:

Ed! Leuk om zo snel al een eerst verhaal van je avonturen te lezen :) klinkt helemaal niet verkeerd! Alvast veel plezier op de Galapagos eilanden!

• 26 Oktober 2011 - 14:02

Erwin :

Hee edje, het ziet er allemaal goed uit man! Ook leuk om zo nu en dan even te zien hoe jij je vermaak, terwijl wij bokhard aan het werken zijn;)..geniet ervan, en we spreken elkaar! gr uit keut

• 26 Oktober 2011 - 16:11

Pieternel & Koos:

Trots op onze vermelding in je eerste verslag! Het was gezellig!

Heel veel plezier op de galapagos. Geniet er van!

• 26 Oktober 2011 - 17:26

Leonie:

Wat een stoere foto's broer! Super leuk!! Veel plezier bij de Galapagos eilanden!!!! xx

• 26 Oktober 2011 - 17:31

Rick:

Ed! Mooi om te lezen man, ik ga je zeker volgen!
    Geniet ervan en hou ons op de hoogte!
    X teun

• 26 Oktober 2011 - 17:41

Anoeska:

Goede eerste berichten Ed! Veel plezier op de Galapagos eilanden.

• 26 Oktober 2011 - 18:12

Ann:

Hee Ed!,

So al veel gezien in je eerste week. Nice!! leuk dat je nu alweer een verhaal erop heb gezet.. Veel plezier op de galapagos eilanden en geniet! Xx,

• 26 Oktober 2011 - 18:26

Suzanne:

Ed! Leuk om te lezen! Zo te zien geniet je enorm :)

Veel plezier op de eilanden en geniet ervan..
    X Suus

• 26 Oktober 2011 - 18:30

HarLin:

Hoi Edwin, mooi verslag man, zou wel willen ruilen met je.
    De eerste dagen dat je er zat had ik zoiets van: ik ga ook die kant op ff een paar dagen met hem optrekken.
    Zie nu nog een riviertje ook op de achtergrond, grrrrr.
    En dan ook nog naar de Galapagos eilanden, man wat doe je me aan.
    Als je straks ook nog eens een keer over Patagonia begint dan trek ik de laatste haren uit m'n kop.
    Als je toevallig nog in Lima komt en je wilt nog wat weten over/van voetbal daar dan heb ik eventueel nog wel een betaald voetbal scheidsrechter 2e divisie voor je die je daar kan rondleiden. Laat het maar weten.
    Geniet er van man, zie uit naar je volgende verslag.
    Gr Pa, Lin en een poot van Boy

• 27 Oktober 2011 - 09:54

Exi :

gaaf Ed mooie verhalen weer, veel succes
    met alles wat nog komen gaat
    groet Exi

• 27 Oktober 2011 - 14:10

Carmen:

Heey Ed!!

Wat leuk, al zo snel een verslag van je! Leuke foto's ook trouwens..
    Heel veel plezier op de Galapagos eilanden!!

Gr Rob en mij!

• 28 Oktober 2011 - 06:11

Dave:

Maatje!

Wat ben je lekker bezig man. Ik moet zeggen dat de dame op foto 5 wel lief naar je kijkt.. Eerste romance al een feit daar? ;) Have fun!

• 29 Oktober 2011 - 13:47

Yvon En Henk:

Hoi Ed,
    leuk om je zo te volgen en je verhalen te lezen. genieten
    groetjes chow

• 31 Oktober 2011 - 04:48

Steef & Jeroen:

Hola Amigo!

Cómo estás?
    Wat leuk om je verhaal te lezen! Zo te horen heb je het al goed naar je zin! Haha en, konden ze je in het Spaans verstaan?;)  Inmiddels op de Galapagos eilanden, hoe is het daar?! Heb je al een tour gedaan?! We zijn benieuwd naar je volgende verhaal!
    Have fun & take care!

Groetjes uit Cairs.

Ps. Leuke foto's!

• 07 November 2011 - 19:25

Erwin Dol:

Hey Ed,
    gaat lekker daar zeker?! Ben erg benieuwd naar je ervaringen op de Galapagos eilanden!